Bronnen - stap 3

BMC YC

Voor het opstellen van het Business Model Canvas van YoungCapital heb ik gebruikgemaakt van interne kennis, gesprekken met collega’s en aanvullende deskresearch via OpenAI. Deze bronnen gaven mij inzicht in hoe het moedermerk waarde levert, met welke doelgroepen het werkt en via welke kanalen dat gebeurt. Het BMC vormt een belangrijke basis om de interne werking en positionering van YoungCapital beter te begrijpen.

BMC NEXT

Voor het Business Model Canvas van YoungCapital NEXT heb ik informatie verzameld via OpenAI, gesprekken met collega’s en eigen observaties tijdens mijn stage. Deze bronnen gaven mij inzicht in hoe NEXT zich richt op young professionals in IT en finance, en hoe het businessmodel verschilt van dat van het moedermerk. Het BMC helpt om de kernactiviteiten, waardepropositie en doelgroep van NEXT helder in kaart te brengen.

Communicatie analyse

Voor de communicatie-analyse heb ik de social-media kanalen van zowel YoungCapital als YoungCapital NEXT bekeken. Hierbij heb ik vooral gekeken naar het aantal volgers per kanaal om inzicht te krijgen in de zichtbaarheid en het bereik van beide merken. Deze cijfers gaven mij een indicatie van de huidige online aanwezigheid en waar eventueel nog groeikansen liggen voor NEXT.