
Stap 1 - Challenge formuleren
In stap 1 ga ik de challenge beter leren kennen dan dat ik nu al weet. Hiervoor ga ik het gesprek aan met Wendy Ekels, mijn stagebegeleider.
In dit gesprek leg ik haar direct mijn werkwijze, de Design Thinking Methode, uit en zal ik goed naar informatie vragen.
De challenge:
Voor NEXT willen we kijken hoe we onszelf meer kunnen verbinden met onze Young professionals?
Wat ik al weet is YoungCapital NEXT is een relatief jonge subtak van YoungCapital. Waar YoungCapital een grote naam is binnen de uitzendbranche moet NEXT nog aan de weg timmeren. Voor nu richten ze zich op IT en finance.

Waarom deze challenge?
Ik heb bij mijn stagebegeleidster nagevraagd waarom deze challenge mij gegeven is en waar ik aan extra informatie kan komen door middel van de vragen hieronder
Wat houdt de challenge specifiek in?
Opdracht: Young Professionals detacheren op langere termijn. Binding met NEXT is dun en klein. Moet vergroot worden voor langere termijn. Ipv ik werk bij Rabobank naar ik werk bij NEXT bij de rabobank.
Is er al aan deze challenge gewerkt door iemand? Zo ja, waarom is dat niet gelukt toen?
Nee, niet zonder verdiepend onderzoek.
Hoeveel informatie is er beschikbaar?
Vanuit intern valt informatie op te halen.
Waar kan ik die informatie vinden?
Onderzoekje Young Professionals die samenkomen bij NEXT
Wie zijn belangrijke mensen om mee te spreken?
Eva (Campagne manager) Mariette (Marcom owner NEXT, strategisch gebied) Ard (Managing Director) Deni (Head of brand)
Wat zijn de belangrijkste stakeholders voor het gehele project?
Ard, Eva, Mariette
Waar moet ik mijn focus op leggen?
Kijk breed, Laat je zo min mogelijk beïnvloeden.
Wat wordt er vanuit het bedrijf verwacht wat ik oplever?
Goeie candidate journey. Wat is de reis? Met extra touchpoints die we kunnen implementeren
Stakeholders:
Eva Visscher
Mariette Ide
Ard Kistemaker
Doelgroep:
YoungCapital NEXT

Design Thinking Methode
De design thinking methode, of de Double Diamond methode, staat centraal bij mijn stage. Aan de hand van deze methode zal ik de opdracht uitwerken en het vraagstuk opleveren. In de eerste stappen gaat het vooral om de challenge te snappen en uit te bouwen. Door middel van allerlei marktonderzoeken kom ik tot een breed idee dat ik weer klein ga maken in een SWOT- analyse. Uit de SWOT- analyse zal blijken wat mijn reframed problem gaat zijn.
Na het vaststellen van het reframed problem ga ik zal ik mogelijke oplossingen verzamelen voor het reframed problem, zowel uit wat ik weet als uit de stakeholders en onderzoeken/enquêtes. Na een weloverwogen beslissing gecombineerd met een uitvoerige onderbouwing zal ik aan een prototype werken om een testopzet te maken en uiteindelijk ook echt te gaan testen. Daarna zal ik een eindoplossing presenteren bij het bedrijf.

Tijdsplanning
Ik wil stap 0-5 afhebben in de week van 31 maart. Stap 6 wil ik in de 2 a 3 weken daarna doen en de rest van de stappen zo soepel en snel doorlopen gezien ik maar 18 weken heb voor het beroepsproduct.
Op korte termijn wil ik graag iemand van binnen de NEXT-organisatie spreken om scherp te hebben wat er beschikbaar is qua onderzoeken en welke vrijheden ik heb om welke onderzoeken/enquêtes te verspreiden.

Conclusie
De challenge rondom YoungCapital NEXT draait om het versterken van de binding met Young Professionals die via NEXT werken. Waar YoungCapital een gevestigde naam is binnen de uitzendbranche, moet NEXT nog verder groeien in naamsbekendheid en loyaliteit binnen de doelgroep. De uitdaging ligt in het creëren van een sterke candidate journey, waarbij professionals niet alleen voor hun opdrachtgevers werken, maar zich ook echt verbonden voelen met NEXT als werkgever.
Om deze uitdaging aan te pakken, wordt de Design Thinking Methode ingezet. Dit proces start met een grondige analyse van de huidige situatie, ondersteund door marktonderzoek en gesprekken met belangrijke stakeholders zoals Eva, Mariette en Ard. Op basis hiervan zal een reframed problem worden gedefinieerd, waarna mogelijke oplossingen worden ontwikkeld en getest met een prototype. De eindoplossing wordt vervolgens gepresenteerd aan het bedrijf.
De eerste stappen in het onderzoek richten zich op het verzamelen van interne informatie en het scherpstellen van de juiste onderzoeksmethoden. De tijdsplanning is strak, met als doel om in de eerste weken een stevige basis te leggen en in de daaropvolgende maanden het traject efficiënt door te lopen. De komende periode zal dan ook in het teken staan van verdieping in de doelgroep en het creëren van een duidelijke strategie om de binding met Young Professionals duurzaam te versterken.
Maak jouw eigen website met JouwWeb