Koffiemomentjes
In mijn eerste twee weken heb ik meerdere gesprekken gevoerd met mijn directe collega’s om hen zo beter te leren kennen en wat hun taken zijn binnen de organisatie. Bij sommigen heb ik een gespreksverslag opgesteld en anderen heb ik de audio opgenomen om zo tot bewijslast te komen. Ik zal echter niet elk interview bespreken hier. Dan wordt het erg lang gezien de vele gesprekken die ik gevoerd heb.
Copywriters
Met copywriters Freek en Jessica heb ik leuke gesprekken gehad. Na de introductie hebben we besproken wat de taken van de copywriters zijn en wat ze exact doen
Uit een interview met Jessica, copywriter bij YoungCapital, blijkt dat zij verantwoordelijk is voor het (her)schrijven van teksten en het waarborgen van de merkstijl binnen grotere communicatieprojecten (Roodakker, 2025). Binnen het MarCom team zijn er templates die al klaarstaan. Deze zijn gemaakt door de copywriters. Ook schrijven zij vele andere teksten voor allerlei campagnes, vacatures en voor de website. Soms komt er ook een MarCom vraag binnen waarvoor iets volledigs nieuws voor geschreven moet worden, zij pakken dit ook op. Voor de Marcom inbox houdt Jessica zich meestal bezig omdat dit kleine snelle projectjes zijn. Meestal heb ik Jessica hier niet bij nodig, alleen soms komen er aangeleverde stukken tekst die absoluut niet in YoungCapital stijl staan, die zet ik dan door naar Jessica dat ze dit kan aanpassen voordat het daadwerkelijk door gaat naar design
Uit het gesprek met Freek blijkt dat copywriters bij YoungCapital vaak meerdere grote projecten tegelijk draaien (Roodakker, 2025). Hij houdt meer bezig met grote projecten en zal ik niet zo snel inplannen voor de aanvragen vanuit de marcom inbox, hij is bezig met een groot nieuw intern project genaamd Vortex. Dit is de vernieuwde interne space voor werknemers. Hier Is hij veel teksten voor aan het schrijven. Zodoende heb ik minder met Freek te maken maar heb ik wel een waardevol gesprek gehad voor mijn ontwikkeling!

Brand Marketeers:
Met Brand Marketeers Assira, Thijs en Deni heb ik ook gesprekken gevoerd. Uit een interview met Deni, Head of Brand Marketing bij YoungCapital, blijkt dat het merk sterk gestuurd wordt op identiteit en aansluiting bij jongeren (Roodakker, 2025). Hij is Head of Brands, dit houdt in dat hij zorgt dat de o zo heilige Brand Identiteit van YoungCapital gewaarborgd wordt en correct wordt toegepast. Hij is er voor om lekker scherp te zijn en duidelijk het merk uit te stralen. Hij stuurt het team aan en heeft veel meetings met allerlei stakeholders van YoungCapital.
Tijdens een gesprek met Thijs, Brand Marketeer bij YoungCapital, werd vooral ingezoomd op persoonlijke ontwikkeling en groeimogelijkheden binnen het vakgebied (Roodakker, 2025). Thijs heeft zelf ook een sportmarketing opleiding gedaan en is via meerdere sportmarketing bedrijven bij YoungCapital terecht gekomen. Samen hebben we het vooral gehad over dromen, ambities en doen wat je leuk vindt. Dit gesprekje heeft mijn ogen geopend en heeft veel invloed op mijn ontwikkeling!
Met Assira heb ik niks ingepland omdat we toevallig een keer met de lunch hadden gepraat, ook dit ging vooral persoonlijke dingen. Zoals hoe ik het tot nu toe vond en welke opleiding ik deed et cetera.
Designers:
Met de designers heb ik voor mijn meewerk opdracht het meest te maken. Ik zal hun inplannen voor de kleine opdrachten die binnenkomen via de MarCom inbox.
Tijdens een gesprek met Sietske, designer bij YoungCapital, werd duidelijk hoe creativiteit en merkconsistentie samenkomen in visuele projecten (Roodakker, 2025). Sietske pakt vooral de grotere projecten op en heeft voor nu nog weinig te maken met de MarCom inbox. Echter, als Maaike met zwangerschapsverlof gaat, zal zij dat overnemen.
Maaike is nu de designer die alle Marcom aanvragen designt. Met haar heb ik dus erg veel te maken voor nu. Want over 2 weken gaat ze met zwangerschapsverlof! Tijdens ons gesprek hebben we het vooral gehad over wat ze prettig vindt om te werken. Daaruit bleek dat ze de huidige manier erg prettig vindt! Ik ben altijd heel direct en zo duidelijk als mogelijk en dat vond ze gelukkig erg prettig!
Met Sander en Suus heb ik wat minder te maken. Suus is vooral veel bezig met headers maken aan de hand van AI. Zij heeft hierdoor wel wat ervaringen met design programma’s dus dat kan misschien nog handig uitpakken.
Sander is de motion expert. Hij edit de hele dag video’s. Of dit nou voor campagnes is of voor andere zaken zoals social media, maakt niet uit. Met Sander heb ik ook nog kort over voetbal gepraat en over zijn hockey blessure wat er vrij pijnlijk uit zag.

CMO:
Uit het gesprek met Gio, CMO bij YoungCapital, blijkt dat hij veel waarde hecht aan creatieve vrijheid binnen een duidelijke merkstijl (Roodakker, 2025). Giovanni Mele is de CMO bij YoungCapital, Chief Marketing Operations. Hij is het hoofd van de afdeling en heeft een super drukke baan. Opgeklommen vanaf de Online Marketing tot waar hij nu is. Alle gesprekken voeren vindt hij nog steeds niet leuk maar is er inmiddels aan gewend. Verder hebben wij het gehad over waarom ik voor YoungCapital gekozen heb en wat ik wil bereiken.

Maak jouw eigen website met JouwWeb